Team welzijn logo

Wie zijn wij

Terwijl we allemaal uitkijken naar een nieuw en spannend jaar bij de scouts, willen we graag de gelegenheid aangrijpen om jullie te informeren over een belangrijk nieuw initiatief bij onze scoutsgroep, namelijk het ‘Team Welzijn’.

Onze doelstelling:
Wij vinden het essentieel dat iedereen zich comfortabel en veilig voelt binnen de groep. Dit jaar leggen we daarom extra focus op welzijn, waaronder een actieve aanpak tegen pesten.

Aanpak in alle lagen:
We zetten ons in voor zowel grote als kleine kwesties die invloed hebben op het welzijn van onze leden. Dat betekent dat we actie ondernemen bij specifieke incidenten, maar ook werken aan een positieve groepsdynamiek.

Open voor dialoog:
Als jullie tips, ervaringen of adviezen hebben die kunnen bijdragen aan dit belangrijke thema, horen we dat heel graag. We staan open voor alle inzichten en willen hier echt samen aan werken.

Aanspreekpunten in leidingsploegen:
In elke tak heeft een specifieke persoon de rol van welzijnsaanspreekpunt. Hoewel alle leiders betrokken zijn bij het welzijn van iedereen, fungeren deze personen als steunpilaren voor de kinderen die mogelijk geen directe vertrouwenspersoon hebben. Bovendien zijn ze een duidelijk aanspreekpunt voor ouders, waardoor ze direct in contact kunnen komen met de juiste personen. Deze personen kan je in de gele herkennen aan het icoontje van team welzijn naast hun naam.

We zijn enthousiast over de kansen die dit jaar ons biedt om te zorgen voor een fijne, inclusieve omgeving voor iedereen.

Team Welzijn